پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:25 - 1400/08/17

پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به ‌واحدهای مسکن روستایی/ مردم از نوسازی مسکن ‌روستایی استقبال می کنند

کارگر آنلاین | یک مقام مسئول گفت: پیشنهاد افزایش تسهیلات به ۲۵۰ میلیون تومان داده شده که در حال بررسی در شورای عالی مسکن و پول اعتبار است.

حمید رضا حمیدی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان تسهیلات مسکن برای ‌واحدهای مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و ۱۵ ساله بود، اظهار کرد: با افزایش نرخ تورم و رشد قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد کارگران پیشنهاد افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۰ دادیم که در حال حاضر این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

او ادامه داد: در روستا هر متقاضی امکان ساخت ‌دارد که به طوری که ساختمان فعلی خود را بسازد و‌ یا بخواهد واحد جدیدی را احداث کند و می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

  • حمیدی بیان کرد: با مراجعه به بنیاد مسکن در صورتی که زمین امکان ساخت داشته باشد و در طرح های هادی باشد بنیاد مسکن به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام کند و بنیاد مسکن ‌در این بخش هیچ محدودیتی ندارد.
  • او افزود: هر فردی مراجعه و قصد ساخت مسکن داشته باشد می تواند به بانک ها مراجعه و این تسهیلات را دریافت کند و ما هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در روستا این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد پرداخت می شود و مابه التفاوت نرخ سود این ۵ درصد که حدود ۱۳ درصد می شود در حال حاضر سازمان برنامه در قالب صندوق پرداخت می کند.

او تصریح کرد: همزمان با تشکیل دولت سیزدهم و ابلاغ طرح جهش تولید مسکن پیشنهاد شده که مبلغ تسهیلات در روستا ۲۰۰ تا به ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها برسد که این پیشنهاد در شورای عالی مسکن و شورای عالی پول و اعتبار در حال برنامه ریزی و بررسی است.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی روستا برنامه ساخت و نوسازی و پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

او اضافه کرد: در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد در روستاها اجرا می شود.

حمیدی بیان کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد حدود۷۰ هزار واحد کارهای ساخت آنها آغاز شده است.

مدیرکل مسکن روستایی اظهار کرد: به مردم اطمینان می دهیم که در صورت تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به واحد‌های مسکن روستایی این افزایش شامل حال تمامی واحدها شود.

او توضیح داد: استقبال مردم از نوسازی واحدهای مسکن روستایی در مقایسه با گذشته بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین